Nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Odsłony: 25

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy, ulica Wodna 20/3, 76-251 Kobylnica ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektora do spraw świadczeń.

  1. Wymagania niezbędne:
    • obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, których obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadającym znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
    • wykształcenie wyższe,
    • kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
    • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
    • brak przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na tym stanowisku. 
  2. Wymagania dodatkowe:
    • znajomość przepisów prawnych i zagadnień z zakresu:
      • ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
      • ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
      • ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
      • ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
      • ustawy z dnia 7 września 1991 r. systemie oświaty – w sprawach dotyczących pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
      • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
      • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych na poziomie ogólnym,
    • znajomość zagadnień związanych z wydawaniem zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu „Czyste powietrze”,
    • znajomość obsługi komputera oraz systemów informatycznych,
    • kreatywność,
    • komunikatywność,
    • wysoka kultura osobista,
    • dokładność, obowiązkowość, umiejętność argumentowania,
    • bardzo dobra organizacja pracy własnej oraz pracy zespołowej,
    • odporność na stres,
    • mile widziany staż pracy w administracji. 
  3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
    • wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, jednorazowego świadczenia „Za życiem”, zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu „Czyste powietrze” - w celu uzyskania kompletnej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku,
    • przyjmowanie, kompletowanie i rzetelna weryfikacja wniosków oraz załączonej dokumentacji w celu ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, jednorazowego świadczenia „Za życiem”, wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu „Czyste powietrze”, pomoc stronom w wypełnianiu wniosków,
    • wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, jednorazowego świadczenia „Za życiem” i zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu „Czyste powietrze”, w tym bieżąca weryfikacja złożonych wniosków/dokumentów w systemie EMPATIA,
    • przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, jednorazowego świadczenia „Za życiem”, wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu w ramach programu „Czyste powietrze”,
    • prowadzenie spraw dotyczących świadczenia wychowawczego,
    • prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących świadczeń w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
    • prowadzenie kart świadczeń i tworzenie list wypłat realizowanych świadczeń,
    • weryfikacja uprawień do przyznanych świadczeń,
    • terminowe sporządzanie sprawozdań, zestawień, analiz i informacji z realizacji świadczeń,
    • ustalanie uprawnień do objęcia świadczeniobiorców ubezpieczeniem zdrowotnym i/lub ubezpieczeniem emerytalno-rentowym, przygotowywanie dokumentacji dotyczącej świadczeniobiorców, za których należy odprowadzić składki emerytalno-rentowe i zdrowotne do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
    • współpraca z wnioskodawcami, ośrodkami pomocy społecznej, urzędami, instytucjami i innymi organami w zakresie pozyskiwania i weryfikacji dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń, wydania zaświadczeń,
    • zastępstwo w pracy podczas nieobecności pracownika prowadzącego sprawy z zakresu funduszu alimentacyjnego, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, stypendiów i zasiłków szkolnych,
    • archiwizowanie dokumentów dot. prowadzonych spraw.
  4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych na danym stanowisku:
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia to jest: lipcu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych zatrudnionych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kobylnicy w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6%.
  5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
    • miejsce pracy znajduje się w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy, budynek parterowy, brak schodów,
    • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony, w wymiarze pełnego etatu tj. 40 godz. w tygodniu,
    • warunki dotyczące charakteru pracy - praca biurowa,
    • miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska: praca z wykorzystaniem technik komputerowych i urządzeń biurowych,
    • proponowane wynagrodzenie zasadnicze od 5 100,00 złotych brutto (w zależności od posiadanego wykształcenia, doświadczenia zawodowego i kompetencji) oraz dodatek za wieloletnią pracę (wysokość uzależniona od stażu pracy) i inne świadczenia wynikające z przepisów prawa.
  6. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
    • list motywacyjny własnoręcznie podpisany;
    • wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik numer 1);
    • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i posiadane kwalifikacje zawodowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów w/w dokumentów);
    • kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg dotychczasowego zatrudnienia (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia pracodawcy oryginałów w/w dokumentów);
    • oświadczenie kandydata o niekaralności (zał. nr 2) - w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia pracodawcy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
    • oświadczenie kandydata o stanie zdrowia (zał. nr 3),
    • oświadczenia kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (zał. nr 4),
    • zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku trwania stosunku pracy,
    • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zał. nr 5),
    • oświadczenie o wyrażeniu zgody na zniszczenie dokumentów (zał. nr 6).

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. świadczeń w terminie do dnia 22 sierpnia 2025 r. do godziny 14:00 w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kobylnicy w godzinach: - poniedziałek 7:30-16:30, wtorek – czwartek 7:30-15:30, piątek 7:30-14:30 lub przesłać pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Kobylnicy, 76-251 Kobylnica, ul. Wodna 20/3.
W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy.

Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25 sierpnia 2025 r. o godzinie 13:00.
Osoby zakwalifikowane do następnego etapu naboru zostaną poinformowane telefonicznie o dalszej procedurze postępowania kwalifikacyjnego.
Planowany termin rozmów kwalifikacyjnych: 27 sierpnia 2025 roku od godz. 1200.

Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://opskobylnica.bip.gov.pl/) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy, ul. Wodna 20/3.

Kobylnica, dnia 4 sierpnia 2025 r.

Załączniki:

Drukuj