Kampanie profilaktyczno-edukacyjne

Gmina Kobylnica realizuje kampanię "Reaguj na przemoc" oraz "Stop uzależnieniom behawioralnym". Materiały edukacyjne zostały opracowane bardzo kompleksowo przez Krakowską Akademię Profilaktyki. Konkretne, przydatne informacje będą szczególnym narzędziem poszerzającym wiedzę naszego społeczeństwa w zakresie przemocy domowej i uzależnień behawioralnych. W ramach prowadzonych kampanii zostaną rozpowszechnione na terenie Gminy ulotki, plakaty i poradniki, poruszające wyżej wymienioną problematykę, w których można także znaleźć adresy i telefony instytucji udzielających pomocy i wsparcia.
„Reaguj na przemoc!”

animacja przedstawiająca siedzącą na krześle kobietę, w tle mężczyzna siedzący na krześłe

Niewiedza, strach oraz wstyd sprawiają, że przemoc ciągle traktowana jest jak prywatna sprawa i temat tabu. Docieramy do osób doznających przemocy oraz świadków. Udowadniamy, że z trudnej sytuacji można wyjść i zapewnić sobie lub bliskim życie wolne od bólu i krzywd!
W materiałach kampanii:

  • Informujemy osoby doznające przemocy i świadków, gdzie mogą szukać pomocy.
  • Zachęcamy do przerwania milczenia i korzystania z różnych dostępnych form wsparcia.
  • Tłumaczymy, dlaczego warto korzystać z bezpłatnego telefonu zaufania, jakimi możliwościami dysponuje gmina, a także jakie formy interwencji może podjąć policja.
  • Wyjaśniamy, na czym polega procedura „Niebieskie Karty” i udowadniamy, że jest skuteczna w rozwiązywaniu problemu przemocy domowej.
  • Uświadamiamy świadków, że nie powinni milczeć.

„Stop uzależnieniom behawioralnym!”

Nałogowy hazard, zakupoholizom, jedzenioholizm – eksperci twierdzą, że XXI wiek staje się stuleciem nowych uzależnień. Wiele badań jasno dowodzi, że popadanie w nałogi znacząco wzrasta w trakcie wydarzeń społecznie stresujących. Wojna, problemy ekonomiczne i inne trudne wydarzenia powodują, że wiele osób uzależnia się od czynności.
„Stop uzależnieniom behawioralnym!” to kampania, która obejmuje szeroki zakres problemów związanych z uzależnieniami od czynności. W materiałach zawarto pakiet przydatnej wiedzy na temat hazardu, zakupoholizmu, jedzenioholizmu, ortoreksji, uzależnienia od telefonu, komputera i internetu.
chłopiec siedzący przed komputerem

W kampanii:

  • uświadamiamy, czym są uzależnienia behawioralne i jakie konsekwencje powodują,
  • pokazujemy różne rodzaje uzależnień behawioralnych oraz symptomy świadczące o tym, że dana czynność staje się problemem,
  • wskazujemy, jak radzić sobie z uzależnieniem oraz gdzie szukać profesjonalnego wsparcia,
  • radzimy, jak nie popaść w uzależnienie od czynności,
  • dajemy wskazówki dla bliskich osób uzależnionych.

Drukuj